2025/12/05

Gure etxeko maskotak eta zaintza / Nuestras mascotas y el valor del cuidado

Pasaden asteko asanbladan, 1., 2. eta 3. mailako ikasleekin, etxean dituzten maskotei buruz hitz egiteko aukera izan genuen. Elkarrizketa-zirkulu baten bidez, bakoitzak bere txanda izan zuen azaldu nahi zuen hori kontatzeko: zer animalia bizi diren beraiekin, zer behar dituzten eta nola zaintzen dituzten.

Ondoren, LEGO piezak erabilita, hiru dimentsioko barra-diagrama bat sortu genuen, talde osoak zenbat animalia dituen ikusgarri egiteko. Sormenak, matematikak eta talde-lanean aritzeko gaitasunak modu naturalean uztartu ziren jarduera honetan.

Dinamikak denei hitz egiteko eta entzunak izateko aukera eman zien, eta hortik abiatuta, zaintzaz eta zaintzaren inguruan dauden eguneroko ohiturez aritzeko parada izan genuen. Maskoten ardura hartzea ez da soilik elikadura edo paseoak; enpatia, arduratasuna eta beste izaki bizidun batzuen ongizatean pentsatzea ere bada. Ikasleek beraien esperientzietatik abiatuta, modu oso aberasgarrian landu zuten gaia.

Hemen duzue sortu zuten emaitzaren argazkia!


La semana pasada, en la asamblea de 1º, 2º y 3º de Primaria, tuvimos la oportunidad de hablar sobre las mascotas que tienen en casa. A través de un círculo de diálogo, el alumnado pudo contar con qué animales conviven, cuáles son sus necesidades y qué cuidados requieren.

Después, utilizando piezas de LEGO, crearon un diagrama de barras tridimensional donde podía verse el número total de animales que, entre todos, tienen en sus hogares. Fue una actividad que combinó creatividad, matemáticas y trabajo cooperativo de una manera muy natural.

La dinámica permitió que todos pudieran hablar y sentirse escuchados, y nos abrió la puerta para profundizar en el tema del cuidado. Cuidar de una mascota no se limita a darle de comer o sacarla a pasear; implica empatía, responsabilidad y la capacidad de pensar en el bienestar de otros seres vivos. A partir de sus propias experiencias, el alumnado reflexionó de forma muy enriquecedora sobre este valor.

Aquí tenéis una foto del resultado.