2023/05/05

ASANBLADA: JAZARPENAREN AURREAN ZER?

Gaur, Lehen Hezkuntzako 1., 2. eta 3. mailako asanbladan, ikasleek Gorbeia eskolan dauden kanalak adierazi dituzte, ondoeza transmititu ahal izateko. Horretarako, kasu bat deskribatu da, eta haiek pertsona horren lekuan jarri behar zuten. Ikasleek adierazi dute zer egingo luketen ondo sentitzen ez garen egoera batean, beste pertsona batek ez gaituelako behar bezala tratatzen. Ideiak adierazten zituzten bitartean, modu bisualean ere irudikatu ditugu.

Hauek dira erabiliko zituzten kanalak edo bideak:

- Irakasle bati edo konfiantzazko norbaiti nola sentitzen zaren adieraztea.

- Asanblada batean laguntza eskatzea.

- Lagunkide bati egoeraren berri ematea.

- Ez egin kasurik esaten didatenari.

- Lagunak izaten saiatzea.

- Arazoren bat badago, saiatu konpontzen BELARRI-AHO TXOKOAn.

- Laguntza-postontziaren bidez laguntza eskatzea, idatzizko mezu batekin.

- Familiari esan. 

Bestalde, horrelako egoerak ikusten baditugu, garrantzitsua da esatea gaizki pasatzen ari den pertsonari laguntzeko. 

Dinamika horien bidez, gatazkak kudeatzeko adierazpen-bideak ireki eta gogorarazi nahi dira, eta gatazkak konpontzen eta prebenitzen lagundu.

Ikasleek aktiboki parte hartu dute dinamika horretan.

Amaitzeko, taldearen kohesio-dinamika  dibertigarri bat egin dugu musikarekin.

Ekimen honek eta eskolak egiten dituen beste ekintza askorekin batera,  lagundu nahi du ikastetxeak elkarbizitza positiborako espazio seguruak bilakatzea, hau da, inolako jazarpen-egoerarik onartuko ez dutenak. 


Hoy en la asamblea de 1º, 2º y 3º de Primaria, el alumnado ha expresado los canales que hay en Gorbeia eskola para poder transmitir una situación de malestar repetida. Para ello, se ha descrito un supuesto y ellos debían ponerse en el lugar de esa persona. El alumnado ha ido expresando qué haría en una situación en la que no nos sentimos bien porque otra persona no nos trata adecuadamente. Mientras expresaban sus ideas, las hemos ido representando de forma visual también.

Estos son los canales y formas que han comentado que utilizarían en una situación así :

- Expresar como te sientes a un maestro/a o alguien de confianza.

- Pedir ayuda en una asamblea.

- Comentar la situación a un lagunkide.

- No hacer caso de lo que me dicen.

- Tratar de ser amigos/as.

- Si existe un problema, tratar de solucionarlo en el BELARRI-AHO TXOKOA.

- Pedir ayuda a través del buzón de ayuda con un mensaje escrito.

- Comentárselo a la familia.  

Por otro lado, si vemos situaciones así, es importante decirlo para ayudar a la persona que lo está pasando mal.

Con estas dinámicas se pretende abrir y recordar los canales de expresión para la gestión de conflictos, ayudar a solucionarlos y prevenir.

El alumnado ha participado activamente en esta dinámica.  

Después, hemos realizado un juego de cohesión grupal muy divertido con música y movimiento. 

Con esta iniciativa y otras muchas acciones que realiza la escuela, se pretende contribuir a generar espacios seguros de convivencia positiva, que no toleren ninguna situación de acoso.